En començar el curs, les alumnes van decidir que volien fer un llibre de cuina amb algunes de les receptes del seus països: Síria, Hongria, República Dominicana, Marroc, Índia i Espanya.
Amb aquesta fita, neix aquest projecte de treball que combina activitats híbrides d´escriptura i lectura de receptes dels seus països amb un taller pràctic a la cuina del Centre Cívic Besòs.
Algunes de les activitats que hem realitzat al voltant d’aquest tipus de text instructiu, com ara la recepta, són les següents:
- Lectura de de receptaris
- Visita a la Biblioteca per buscar fonts d´informació (llibres, revistes, cds)
- Identificació de les parts del text d´instruccions (ingredients i preparació)
- Escriptura a l´ordinador de la recepta triada
- Recerca a Internet d´imatges del vocabulari treballat
- Lectura comprensiva ( individual, per parelles i col.lectiva)
- Creació d´un blog : https://cocinainstrumental.blogspot.com.es/
- Exposició a l´escola del seu treball
- Exposició oral de la recepta en el taller pràctic (Veure vídeos)
- Elaboració de la recepta
- Converses on es comparteixen vivències,coneixements i tradicions
S´ha de destacar que aquest projecte que millora les competències orals així com l´escriptura i la lectura comprensiva, també afavoreix la cohesió i motivació del grup. Per altra banda, possibilita l´aprenentatge significatiu ja que les alumnes donen un ús concret i pràctic als coneixements. A més dinamitza l´aprenentatge de la llengua, tot donant significat a l´ensenyament.
Col.laboració, comunicació, diàleg, motivació, aprenentatge significatiu, reforçament de l´autoestima , satisfacció…són alguns dels deliciosos ingredients que porta aquest Projecte.
BON PROFIT! Us deixem el QR dels vídeos de les receptes:
Autora: Isabel Cuesta (Professora d’Educació Instrumental)