La intergeneracionalitat a les escoles d’adults


Al mes de setembre, la Rosa M. Falgàs, presidenta d’Acefir (Associació catalana per a l’educació, la formació i la recerca), va llençar una pregunta al professorat que treballa als centres de formació d’adults. Volia saber què pensem sobre la idea que els adults que volen treure’s l’ESO ho puguin fer a l’institut per així potenciar la intergeneracionalitat, i es qüestionava si les escoles d’adults són o no necessàries.

 

Desprès d’una llarga reflexió i coneixent les opinions d’altres professors, hem arribat a les següents conclusions:

  1. Els instituts no  només ofereixen formació acadèmica als seus alumnes durant l’ESO sinó que també els ajuden a entendre millor el món perquè el  pas de la infantesa a l’edat adulta, i tots els canvis que suposa tant pel cos com per la ment, es faci d’una manera que li garanteixi un desenvolupament integral de la personalitat. És per aquest motiu que les classes que s’hi imparteixen són més adients per a un públic de 12 a 16 anys.
  2. Un cop arribats al batxillerat o al grau mitjà,  estudis post-obligatoris, la perspectiva canvia perquè ja han assolit un grau de maduresa que fa que la convivència entre persones de diferents edats tingui un altre sentit.
  3. Els centres de formació d’adults són l’espai intergeneracional perfecte  per joves a partir de 18 anys i adults de totes les edats amb ganes d’aprendre. A la nostra escola potenciem  aquesta convivència  tant  a les aules com en altres activitats lúdiques i formadores: jornades culturals, sortides, xerrades, clubs de lectura… Potenciem i creiem en l’educació al llarg de la vida. 

          Aquí us deixem una evidència: